MENU

Albánie Karaburun na seakayaku. Jónské a Jaderské moře. Doprava s námi nebo letecky.

Termíny se připravují
CENA: 22 400 Kč
OBTÍŽNOST: Střední

Albánie, národním parkem Karaburun – Sazan na seakayaku

Na pomyslné hranici dvou moří, JónskéhoJaderského, se při jižním pobřeží Albánie rozprostírá mořský národní park Karaburun – Sazan. Neobydlený, kopcovitý a špatně přístupný poloostrov Karaburun trčí do Otrantského průlivu z albánské riviéry mezi městy VlorëHimarë. Vápencové útesy spadající přímo pod hladinu moře, jsou porostlé vzácnými druhy rostlin, machií z Kermesových dubů a jalovce, a jsou svědky mnoha historických událostí. Jak dokazují nápisy ve skalách jedné ze zátok, nacházeli tady útočiště námořníci, vojáci a piráti už 300 let př. n. l. Ovšem na začátku vás asi překvapí hojnost a luxus "albánské riviery", kterou tady budují zahraniční firmy tak překotně, že se pobřeží mění raketovou rychlostí.  My si ale odpádlujeme do lůna nedotčené přírody (alespoň zatím).  Je útočištěm vzácných druhů mořských i suchozemských živočichů a budeme-li mít štěstí, budou nám dělat společnost mořské želvy, delfíni nebo tuleni. Pro nepřístupnost pobřeží a méně časté možnosti přistání je akce určená pro zkušenější seakayakáře s dobrou kondičkou. Kdo na seakayaku teprve začíná a Albánii touží poznat, tomu doporučujeme akci "Seakayak Albánie, úchvatná jezera Komani a Vau i Dejës".

1. - 2. den: odjezd z ČR a cesta po souši do Vlöre. V roce 2022 jsme sem jeli trajektem z Itálie, ale peníze ani čas se tím neušetří, takže zůstáváme na silnici a cestou stavíme na spaní.
3. - 8. den: nakoupíme potraviny a doplníme vodu. Na plavbu se musíme dobře zásobit, poloostrov je opravdu pustý.  Podél pobřeží bychom měli upádlovat nejméně 80 km. Tak daleko je to k další civilizaci, ale většinou nám zvědavost a touha po prozkoumávání zátočin a jeskyní vzdálenost výrazně navýší. Spát budeme na odlehlých plážích přímo pod hvězdnou oblohou. Doporučujeme vzít s sebou i věci na šnorchlování, na výlety pod hladinu, protože po horkém červenci a srpnu má moře i na začátku září 21 °C až 24 °C.

9. - 10. den: nakoupíme si něco na cestu a na "domů" a vracíme se zpět do  ČR.  Návrat dopoledne až odpoledne podle toho jak nás zdrží na srbských hranicích.

Termíny se připravují

Cena zájezdu 22 400 Kč

  • dopravu mikrobusem
  • seakayak s kormidlem, špricdeku, pádlo
  • vodáckou bundu, plovací vestu
  • přátelskou a profesionální péči instruktora
  • zákonné pojištění CK
  • pojištění zapůjčeného vybavení proti poškození
  • CENA NEZAHRNUJE: kempy, protože spíme na místech vhodných k volnému táboření.

Další informace

Nástupní místa: Pardubice, Brno, Bratislava. Pražáky vyzvedneme v Pardubicích na vlakovém nádraží nebo můžete přijet autem a parkovat u nás ve skladu.
Doprava: 9 místným  mikrobusem, cestou zastavujeme na protažení, občerstvení a spaní. Pokud šetříte dovolenou, doporučujeme letět (Praha - Tirana). Zavazadla vám vezmeme autem, na letišti vás vyzvedneme a cestu k moři už dokončíme společně.
Počasí: průměrná teplota moře je v září 24°C, průměrná teplota vzduchu 25°C
Náročnost:  akce je náročnější než plavby kolem středomořských ostrovů, kde co chvíli můžeme zastavit na plážích. Tady jsou vzdálenosti mezi plážemi 15 - 18 km a tak už potřebujete mít zkušenosti a něco napádlováno.
Spaní:  spíme v zátokách a plážích, které jsou přístupné pouze z moře.
Jídlo a voda: po dobu plavby není možné koupit potraviny ani vodu. Všechno si koupíme ve Vlöre a za dobré peníze.
Pojištění léčebných výloh v zahraničí Uniqa: zahrnuje i storno zájezdu až do výše 80 %, pokud bys onemocněl ještě před odjezdem. Podrobné pojistné podmínky včetně pojistných limitů jsou v Obchodních podmínkách bod 11. Sazba je 40 Kč za den.

Reference

Ája
Ahoj milé headquarters u CVOKů, chtěla bych poděkovat za báječnou expedici na Karaburun. Je to neskutečný zážitek. Parta se povedla a byť se Fanymu dost věcí měnilo pod rukama, byl nám super průvodcem a vše zvládl s humorem a přehledem. Myslím, že jsme si to všichni skvěle užili. Báječný nápad s touto destinací. Díky. Ája P. S. Jen musím podotknout, že cestování by chtělo vyřešit jinak. Dlouhá cesta je jedna věc, ale otřesný trajekt je skoro k nepřežití. 20 hodin v nedůstojnych podmínkách (které se změnily na víc jak 22 hodin) je tragický zážitek. Fakt děs.